HTML

Vicc a boncasztalon

vicces, vicces... - mondogatjuk gyakran magunkban egy-egy poén hallatán - de mitől is?!.. irány a viccboncasztal!..

Friss topikok

  • TDede: @WToma: IGAZ A MONDÁS EZ NEM VICC EZ IGAZ!!!!!!!!!!!!!! (2011.12.14. 22:07) Orvosos, beteges...
  • Imurai: elnézést a poszt reanimálásáért (életre keltve egy régi, halott posztot, idekommentálok) DE nekem ... (2011.11.26. 15:29) Aránytalan ráfordítás
  • viccboncmester: @WToma: Bocs, feletoma :) (2010.02.10. 06:50) Nemek nemtelen harca
  • viccboncmester: @whanna!: Helyes a válasz. Részletesebben küldöm priviben. A vicc cuki: thanx! :) (2010.02.03. 16:24) Pogácsát?
  • WToma: @viccboncmester: True. (2010.02.01. 19:52) Véres igazság, de sokrétű

innen poén egy darabban ki nem jut...

2010.01.31. 22:58 viccboncmester

Orvosos, beteges...

Címkék: beteg vicc humor orvos poén páciens

 

Egészségügyi viccekből kétfajta van. Az egyiken a betegek nevetnek - a másikon az orvosok.

 

  • Bemegy az orvos a beteghez:
    - Egy jó meg egy rossz hírem van. ("Könnyed stílus, optimizmust sugall..." - gondolja amaz.)
    - A rosszat, Doktor úr!.. ("Legyünk túl rajta!")
    - Önnek rákja van. ("Legalább korrekt: megmondja.")
    - Ezután mi lehet a jó hír?!.. ("Túlélem?!..")
    - Látja azt a szőke, nagymellű nővért a folyosó végén?.. ("Igen?!..") Na, azt tegnap ügyeletben végre jól megdugtam.
    ("Sejtettem. Ahogy nézem, a kollégáid is.")

 

  • A körzetiorvosnál:
    - Hát, Kovács néni, sajnos méhrákja van.
    ("Sebaj, ez úgyis csak egy vicc: már ismertem."Jajj, nem! 
    - De sajnos agydaganata is van!..
    ("Rajtam ugyan nem fogsz ki, de azért picit úgy teszek, mintha beijednék!..") Atyaisten, nem!.. 
    - És sajnos leprás is!!..
    ("Na, a három az tényleg kerek szám: kezdek berezelni. Adok viszont egy sanszot neki, hogy kifejezd a jóindulatodat...") Nem lehet! Doktor úr, tud valami biztatót is mondani?!.. 
    - Hajrá, Kovács néni! Hajrá, Kovács néni!..

 

(Ez volt az, amin az orvosok nevetnek. Vicces, mennyire elfogadott társadalmi tény a doki és páciense közötti ordas érdekszakadék...)

 

És szabad tudni, min nevet a kedves beteg?..

  • Haldoklik az öreg paraszt ("Iszik is az öreg nagyon meg fukar is: a rossz szíve, az viszi a sírba."), és a városi rokona megkérdi:
    - Hívjak orvost?
    ("Engem ugyan ne! Hívjá' mentőt!..")
    - Nem kell, fiam. Mi itt falun természetes halállal szoktunk meghalni. ("Hálátlan, köcsög betegek! A szívét teszi ki az ember értetek, ti meg így beszéltek róla a háta mögött!..")

 

  • - Dohányzik? ("Persze, hogy dohányzik...")
    - Köszönöm most nem. Inkább innék valamit...
    ("Oké, ez tényleg vicces válasz volt..." :D)

 

Van olyan is tán, amin együtt nevethetünk? Igen, de azok egyike-másika elég blőd: 

  • - Nem tudok jól aludni, doktor úr.
    - Igazán? És mióta nem?
    - Amióta elvitték a végrehajtók az ágyamat!
 
  • Az orvosnál:
    - Felírok magának egy kis szenet!
    - Köszönöm szépen, nem kérek. - válaszol a beteg - Olajjal tüzelek.

 

...

Egyébként mindig akad valami nevetnivaló, az ember ugyanis minimum vagy orvos, vagy beteg: legkésőbb a műtőben kiderül, aktuálisan pontosan melyik is.

Végül egy, amin legalább ÉN jót nevettem:

  • Egy ember elmegy az orvoshoz:
    - Segítsen rajtam, doktor úr. Mikor este elalszom, megjelenik álmomban egy manó, és így szól: gyere pisilni. Erre én reggelre behugyozok.
    - Ezen könnyen segíthetünk - mondja az orvos.- Legközelebb mondja azt a manónak, hogy már pisilt.
    Elmegy a beteg, de pár nap múlva visszajön:
    - Drága doktor úr, a terápia csak részben vált be.
    - Az meg hogy lehet?
    - Jött a manó, és mondtam neki, hogy már pisiltem. Erre ő azt mondta, hogy még nem kakiltam... - és reggelre beszartam.

 

...

Apropó, ez már megint majdnem a nyuszika sapkája... 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://viccboncasztal.blog.hu/api/trackback/id/tr131718312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WToma · http://lazalom.blog.hu 2010.02.01. 20:07:14

És ha már elemzés, akkor említsük meg a klasszikus viccmesélési hibát, amit kedves Boncmester elkövetett az utolsó alanyon: túlmesélés.

A viccnek igazából ott van vége, hogy "Erre ő azt mondta, hogy még nem kakiltam". Ennél tovább mesélni nem kell, meg kell hagyni a hallgatónak / olvasónak az élményt, hogy a kellő következtetést levonja (vö: "leesik a vicc").

Most belegondolva, ez félig meddig egy vicc alaptípus: megadjuk a mintát, ami a vicc világában érvényes (többnyire példával együtt), majd feltesszük a kérdést, amire a minta szerinti válasz maga a poén: egy viccbeli szereplő kellemetlen helyzete (káröröm) esetleg egy trágár szó (ld.: "tenta-tinta, vella-villa, penna-").

viccboncmester 2010.02.01. 20:52:23

@WToma: Nálad pont, tényleg egy picit túl van mesélve. (A viccet kopipéjszteltem, de lényegében én felelek érte, beismerem.) Most ki is vettem erre föl az uccsó sorból az "erre" szót: így talán jobb, tömörebb.
Egyénként úgy képzelem, hogy ha az ember jó lemélyített hangon mondja azt az utolsó "beszartam"-ot, talán kárpótol mindenkit a szájbarágás kellemetlenségéért... :) Tenta-tinta!

TDede 2011.12.14. 22:07:19

@WToma: IGAZ A MONDÁS EZ NEM VICC EZ IGAZ!!!!!!!!!!!!!!
süti beállítások módosítása